Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Nauka/Technologie więcej

Azja stawia na napęd wodorowy

Azja stawia na napęd wodorowy

6 koncernów azjatyckich chce zaprojektować, zbudować i zorganizować produkcję i rynek zbytu dla dostawczaków o napędzie wodorowym.

Podczas gdy w Polsce odbyła się premiera pierwszego polskiego elektrykac, 6 koncernów azjatyckich chce zaprojektować, zbudować i zorganizować produkcję i rynek zbytu dla dostawczaków o napędzie wodorowym. W tym celu Toyota zawiązała konsorcjum z pięcioma chińskimi koncernami , informuje Komputer Świat. Koszt inwestycji to ponad 5 miliardów jenów.

 Jak czytamy na portalu, w Chinach, w wyniku porozumienia firm Toyota, FAW, Dongfeng Motor Corporation (DFM), Guangzhou Automobile Group (GAC GROUP), Beijing Automotive Group (BAIC GROUP) oraz SinoHytec, powstanie ośrodek badawczo-rozwojowy pod postacią spółki joint venture United Fuel Cell System R&D.

Nowa spółka zostanie zarejestrowana w Pekinie jeszcze w tym roku. Początkowo zatrudni około 50 osób, a do 2023 roku zespół zostanie zwiększony do 100 pracowników. Toyota będzie miała 65 proc. udziałów, 15 proc. spółki będzie należało do SinoHytec i po 5 proc. do pozostałych partnerów.

-Doświadczenie w tworzeniu napędów wodorowych wniesie Toyota oraz SinoHytec, a pozostałe firmy - w zakresie znajomości lokalnego rynku oraz możliwości w zakresie projektowanie, oraz produkcji samochodów. Wspólnie mają się zaś skupić na opracowaniu, atrakcyjnych dla chińskich klientów i dostosowanych do lokalnych przepisów, elektrycznych samochodów dostawczych o napędzie wodorowym, wykorzystującym ogniwa paliwowe – informuje portal.

Takie podejście skróci czas projektowania i wdrażania do produkcji nowych samochodów na wodór i pozwoli na szybkie wprowadzenie na chiński rynek bogatej, zróżnicowanej gamy bezemisyjnych aut dostawczych. Firmie chodzi bowiem o to, aby wodorowe samochody użytkowe stały się dla chińskich klientów flotowych przystępną, korzystną alternatywą wobec pojazdów spalinowych, co z kolei wpłynie pozytywnie na obniżenie emisji CO2 i ograniczenia zanieczyszczenia powietrza w miastach.

Na całym świecie rozumiemy już, że wodór to ważny składnik strategii oszczędzania energii, redukcji emisji CO2 i przechodzenia na alternatywne źródła energii. W branży motoryzacyjnej ogniwa paliwowe stanowią kluczowe rozwiązanie dla bezemisyjnego transportu. Chiny mają ogromne zasoby produkcji energii, do których można wprowadzić technologie wodorowe, a chiński rynek jest ogromny. Dlatego rosną oczekiwania względem rozwoju branży wodorowej, stymulowanego odpowiednimi przepisami i strategiami rządowymi. Jestem przekonany, że nowa firma doprowadzi do powstania otwartego, nastawionego na współpracę rynku wodorowego, generującego coraz bardziej zaawansowane technologie oraz łatwo dostępną infrastrukturę – powiedział Zhang Guoqiang, prezes SinoHytec.

Jak podaje Interia, Chiny to zdecydowanie największy rynek samochodowy na świecie, z roczną sprzedażą w okolicach 28 milionów aut. Władze Państwa Środka planują, że do 2030 roku na drogach tego kraju pojawi się ponad milion pojazdów na ogniwa paliwowe. Obecnie jest ich około 1500 i w większości są to autobusy.

-Zwolennicy wodoru podkreślają, że jest to wyjątkowo czyste paliwo, które w ogniwach paliwowych bezpośrednio wytwarza prąd w reakcji z tlenem, czego produktem ubocznym jest czysta woda. Zaletą tego gazu jest również to, że można go wytwarzać na kilka sposobów z użyciem energii odnawialnej, w tym z wody, metanu czy odpadów. Pozbawiona surowców Japonia widzi w wodorze sposób na zapewnienie krajowi bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienie się od zewnętrznych dostawców paliw kopalnych – czytamy w Interii.

Argumentem za samochodami na wodór jest także możliwość przejechania kilkuset kilometrów na jednym tankowaniu (podobnie jak autem spalinowym) niezależnie od temperatury powietrza, podczas gdy zasięg przeciętnego samochodu na baterie jest mało zadowalający i zmniejsza się w czasie mrozu. Dodatkową komplikacją jest ładowanie akumulatora, które w przypadku BEV trwa przynajmniej kilkadziesiąt minut, przy kilkuminutowym tankowaniu zbiornika wodoru czy baku paliwa.

Komentarze 1 skomentuj »

Azja bardzo pewnie i prężnie się rozwija. Stawia natomiast na technologię, która pochodzi od nich samych. Napędzają swoją gospodarkę. Kupując w sklepach takich jak [https://www.belveder.com.pl/sklep/styl-vintage/] mamy szansę na podniesienie jakości, ale także docenienie osób i działalności w naszym obszarze. To bardzo ważne abyśmy się wspierali.

Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.

mBlogi więcej

  • Avatar

    2 WRZESIEŃ 1939 ROKU

    WOJNA

  • Avatar

    ZAPOMNIANE LOTNICZKI POLSKIE

    AK

  • Avatar

    ESBECKA SZAJKA POD OKIEM SIKORSKIEGO I ANNE APPLEBAUM

    NASZ DZIENNIK

  • Avatar

    TOWARZYSTWO PAMIĘCI NARODOWEJ IM. PIERWSZEGO MARSZALKA POLSKI JOZEFA PISUDSKIEGO

    PIŁSUDSKI

  • Avatar

    Polak czy jednak tylko człowiek mieszkający w Polsce ?

    Kim są ludzie zamieszkujący w Polsce czy na pewno Polakami ?

  • Avatar

    RZEŹ WOŁYŃSKA - GENOCIDUM ATROX LUDOBOJSTWO PKRUTNE

    OUN UPA

  • Avatar

    IZRAELSKI SYJONISTYCZNY TERRORYZM. ZAMACH NA HOTEL KING DAVID W JEROZOLIMIE.

    ISRAEL

  • Avatar

    Transhumanizm a chrześcijaństwo

    Bar­dzo moż­li­we, że „trans­hu­ma­ni­zmu ja­ko ide­olo­gii od­rzu­ca­ją­cej per­spek­ty­wę nad­przy­ro­dzo­ną nie da się po­go­dzić z chrze­ści­jań­stwem”. Jed­nak trans­hu­ma­ni­zm ro­zu­mia­ny ja­ko

  • Avatar

    Dlaczego KOD jest tak mocno bolszewicki ?

    Media prawicowe coraz częściej pokazują tzw " zadymiarzy' Obchodów rocznicy mordu Smoleńskiego czy różnych imprez patriotycznych. Zadymiarze są jak sami sie przyznają na transparentach spod znaku KOD. Kim i czym zatem jest KOD ?

  • Avatar

    Pe­de­ra­stycz­na le­wi­ca

    Ge­je ma­ją pro­blem, bo ma­ją trud­no­ści ze wzwo­dem, gdy trze­ba tra­fić w wa­gi­nę, a nie ma­ją, gdy chcą tra­fić w od­byt. Pro­ble­mem je­st to, że w złą dziur­kę tra­fia­ją, co za­bu­rza ich płod­no­ść.

  • Avatar

    NIEDALEKO SPADA JABŁKO OD JABŁONI

    ZOLL

  • Avatar

    Mastering Digital Marketing: Top Tools and Techniques for Success by Nellaiseo

    Ads offer robust targeting options, budget management tools, and performance analytics. Nellaiseo utilizes PPC to complement SEO efforts, drive immediate traffic, and optimize ad campaigns for maximum ROI.

  • Avatar

    Choosing the Right Dental Clinic in Mogappair: What to Look For at Denticare Dental & Implant Clinic

    From routine check-ups to complex procedures, Denticare offers a full spectrum of dental care.

Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.